måndag 31 januari 2011

To climb up is faster than to roll down!


Som en logisk person och fjällräddning klättrare Jag har alltid trott att klättra en kulle alltid svårare än rullande ner den. Förra veckan fick jag veta att i vissa fall som mitt är det tvärtom.
Min vikt klättrade upp till den högsta kullen, i mitt liv tid. Så för att rulla tillbaka 10 kg, man måste svettas, äta hälsosamt, och har disciplin.
Förra veckan jag börjar kontrollera mina måltider och speciellt de små snacks och''oräkneliga faror''. Lördag var min första dag tillbaka i svettning rummet och jag tränade för nästan 90 min intensiv.
Tillbaka hemma jag förberett min egen''äcklig''mat baserad på bönor, och bönor. Visst en kropp de flesta har alla näring, och bara att hoppa över en viktig typ som fett är så fel och farligt och om det långa loppet kommer du vinna mer i vikt. Därför har jag fokuserat mina måltider att ha en massa proteiner och vitaminer, mindre kolhydrater och en skvätt bra fett.

Jag trodde att många människor vill äta hälsosamt, men goda på samma gång. Därför har jag descided att skriva min mat recept och dela idé är med er alla.
Om maten var det viktigaste behöver efter vatten för människokroppen, det viktigaste för att kroppen ska överleva är hälsa.

Övervikt är farligt och obehagligt, tänk på det här sättet;
Michael Johnson världen snabbaste mänskliga 1 augusti, 1996 han översteg 25 mph (40kmh) topp hastighet. Bara lägga till axlarna några kg han kommer att göra annorlunda resultat. Eller bara ta en power walk OneDay från en mataffär hemåt med en påse av ingredienser i varje hand, och dagen efter gör samma resa utan att ha något i händerna.

Det är den skillnaden att vi känner när vi släpper några av våra övervikt, och våra grödor blir lyckligare och friskare

1 kommentar:

Anna sa...

Bra skrivet älskling. Lycka till! (Men du är ju inte överviktig hihi, du går ju upp i sympati till mig och mina gravidkilon haha) älskar dig